Druhy břišních pásů

Pás na podporu páteře, stahující pás, pás na zeštíhlení, ortopedický pás, bederní nebo ledvinový pás ... Tolik názvů a tolik účinků, až se v tom jeden ztrácí. Pokud chcete vyřešit nebo zmírnit své zdravotní potíže právě pomocí zdravotnického pásu na podporu páteře, je třeba přesně definovat, co od této pomůcky očekáváte a jaké benefity by vám měla při nošení poskytnout.

Potřebujete během studených měsíců zahřát orgány náchylné na chlad? Jaký pás si vybrat, pokud vás trápí časté bolesti páteře? Čekáte na operaci břišní kýly a stále musíte být v pohybu? A jaká zdravotnická pomůcka pomůže ženám v posledním stadiu těhotenství? Není pás jako pás. Proto se na to, který z nich je ten pravý právě pro vás, podíváme na následujících řádcích.

 

Jaké břišní pásy známe?

Bederní pás/pás na podporu páteře

pas-na-podporu-patere-bolest-chrbta-bederni-pas

S výběrem bederního, jinak nazývaného také ortopedického pásu, by vám měl poradit lékař. Odborník totiž musí zvážit hned několik faktorů - možnost jeho umístění (horní nebo dolní část páteře), míru flexibility a typ výztuže.

Hlavním úkolem ortopedického pásu na podporu páteře je poskytnutí opory zádovému svalstvu, přičemž po něm nemusíte sáhnout jen tehdy, když vás trápí akutní bolestivé stavy. Bederní pás poslouží i sportovcům, jelikož dokáže zmírňovat přetížení svalů křížové oblasti, a stejně tak je skvělým pomocníkem i během rekonvalescence po operacích či úrazech.

Nošením pásu na podporu páteře se daná oblast navíc prohřívá a předchází se tak nachlazení, takže se minimalizuje riziko vzniku další bolesti. Obecně si bederní pás poradí s bolestí, která se dá klasifikovat jako mírná až středně silná. Velmi často přijde vhod lidem, kterým lidově řečeno "luplo v kříži". Tento typ pásu seženete ve zdravotnických potřebách.

Bederní pás můžete najít i pod těmito názvy:

  • bandáž na páteř / bandáž beder
  • ortopedický pás
  • bederní pás

 

Ledvinový pás

Některé webové stránky ho mylně uvádějí i pod názvy "bederní pás" či slangově řečeno "ledviňák". Na rozdíl od bederního pásu je ledvinový pás mnohem poddajnější a jeho primárním úkolem není fixovat páteř či tlakem zmírnit bolest, ale zajišťovat teplo křížové oblasti páteře a orgánům v dutině břišní.

Ledvinový pás vám pomůže při bolestech, které jsou způsobeny záněty močového ústrojí - zánět močového měchýře, močových cest, ledvin, ale stejně tak blahodárně dokáže působit i při menstruačních křečích.

Sportovci jeho účinky využívají při běhu především v zimním období, kdy působí jako ochrana proti prochladnutí. Pokud plánujete používat ledvinový pás právě při sportovních aktivitách, vsaďte při výběru na kvalitu a neváhejte s prvotní investicí. Ušetření několika desítek či stovek korun se nemusí vyplatit, protože levné ledvinové pásy nejsou vhodné pro venkovní použití a dokážou křížovou oblast prohřát pouze v domácím prostředí.

Dejte si pozor také na to, aby byl materiál prodyšný, dokázal absorbovat pot a odvádět ho. V opačném případě se vám pás na sport moc neosvědčí a místo pozitivních účinků vám pouze uškodí.

Tento typ pásu můžete najít pod názvy:

  • hřejivý pás
  • pás na sport
  • pás na ven
  • ledvinový pás

 

Břišní pás na kýlu

brisni-pas-na-kylu-zdravotni-pas

Kýlní pás je pomůckou, která se používá před operací břišní kýly nebo těsně po ní. Zpevňuje totiž především přední břišní stěnu a zabraňuje tak komplikacím v podobě rozsáhlejší defektu. Kýlní pás se doporučuje zejména lidem, kteří navzdory břišní kýle musí pokračovat ve fyzicky náročném zaměstnání nebo náročných domácích pracích.

Zadní část, která pokrývá křížovou oblast, je z elastické a poddajné tkaniny, přičemž na břišní straně je textura a tvrdost materiálu jiná. Přední část je mnohem méně odolná a vyznačuje se tím, že dokáže na břicho vyvíjet tlak, takže předchází dalším zraněním. Břišní pás se většinou zapíná na suchý zip, s jeho výběrem vám pomůže lékař a určitě si pro něj zajděte do zdravotnických potřeb.

Vyvarujte se koupě břišního pásu přes internetové slevové portály. Pokud si to vaše situace přece jen vyžaduje, vždy si zkontrolujte, zda má pás zdravotní certifikát. V opačném případě se vám může stát, že v dobré víře budete nosit obyčejný stahovací pás, který může váš zdravotní stav ještě více zkomplikovat.

Tento typ pásu můžete najít i pod názvy:

  • kýlní pás
  • tříselný pás
  • pás na kýlu
  • břišní pás na kýlu

 

Stahovací pás

stahovaci-tvarovaci-pas-na-bricho-zestihlujici

V tomto případě jde o čistě estetickou záležitost. Úkolem stahovacího pásu je stáhnout a zafixovat tukové polštářky v oblasti pasu, boků a především břicha. Pevná, ale tenká tkanina s vysokou schopností flexibility dokonale splyne s pokožkou a dokáže tělo opticky zeštíhlit až o jednu či dvě konfekční velikosti.

Účinky stahovacího pásu, který můžete najít i pod jinými názvy - tvarující, zeštíhlující, modelující pás, využívají muži i ženy. Zatímco drsnější pohlaví zvolí zeštíhlující pás pod košili či obyčejné tričko, ženy po něm nejčastěji sáhnou při speciálnějších příležitostech a využívají jeho efekt pod společenskými šaty.

Materiál pásu je sice pevný, ale kvalitní zeštíhlující prádlo se vyznačuje i vysokou mírou prodyšnosti, takže je i dlouhodobé nošení pohodlné a pokožka se v něm zbytečně nezapaří. Pokud vás i přesto děsí představa, že si především v letních horkých dnech musíte navlékat další vrstvu látky, která by vás sice zeštíhlila, ale dozajista i trochu zahřála, tak přesně pro vás je v nabídce síťovaný stahovací pás. Síťovina je z mimořádně odolného materiálu, který dokáže zamaskovat nežádoucí tukové záhyby, avšak díky otvorům v látce zbytečně nezahřívá překryté části těla.

O tom, jak si vybrat vhodné stahovací prádlo, která vám sedne jako ulité, jsme už psali v našem blogu s názvem: Jak si vybrat stahovací prádlo?

Tento typ pásu můžete najít pod těmito názvy:

  • stahovací pás
  • zeštíhlující pás
  • tvarovací pás
  • stahovací pás pod šaty
  • modelující pás na břicho

 

Pás na hubnutí / zeštíhlující pás

pas-na-cviceni-hubnuti-zestihlujici-pas-na-bricho

Pás na hubnutí si mnozí mohou splést se stahovacím pásem, avšak jejich účinky jsou zcela odlišné. Zatímco stahovací pás je vyroben z prodyšného materiálu, který dovoluje pokožce dýchat, pás na hubnutí preferuje úplně opačnou taktiku - jeho úkolem je kůži doslova zpotit. Tato pomůcka opticky neredukuje tukové polštářky okamžitě, ale snaží se o to, aby tuk nejen překryla, ale natrvalo odstranila.

Při výrobě pásu na hubnutí se nejčastěji využívá neopren. Jde o nepropustný materiál, který je většinou z vnitřní strany potažený gumou. V takovém prostředí pokožka nedýchá, ale produkuje nadměrné množství potu, což z dlouhodobého hlediska vede k úbytku hmotnosti.

Pás na hubnutí můžete nosit po celý den v pohodlí domova, ale také si ho můžete navléci předtím, než začnete s tréninkem - s kardio cvičením, aerobikem či lehčím fitness. Během pohybu a nadměrné zátěže produkuje oblast pokrytá pásem na hubnutí mnohem větší množství potu, takže se účinek pásu znásobí.

Tento typ pásu můžete najít pod následujícími názvy:

  • pás na hubnutí
  • pás na břicho
  • zeštíhlující pás
  • pás na cvičení
  • neoprenový pás
  • pás na pocení
  • gumový pás na břicho

 

Těhotenský pás

tehotensky-podpurny-pas-na-bricho-pro-tehotne

Těhotenský pás můžete najít i pod názvem podpůrný pás. Jak z jeho názvu vyplývá, je určen pro těhotné ženy, přičemž jeho úkolem je poskytování opory rostoucímu bříšku nebo nadměrně zatížené křížové oblasti páteře, která je v období těhotenství vystavena mimořádné zátěži.

Podpůrný pás pro těhotné ženy se kupuje podle konfekční velikosti a doporučuje se využívat již od 4. měsíce nebo v pozdějším stádiu těhotenství podle potřeby. Vnitřní povrch je hebký a napomáhá cirkulaci vzduchu, takže bříško příliš neohřívá.

Zapíná se většinou na suchý zip. Látka, ze které je těhotenský pás vyroben, je mimořádně poddajná. Dokáže kopírovat linie bříška a přizpůsobí se jim tak, aby pás nikde netlačil. Na trhu najdete množství nejrůznějších variant těhotenských pásů - od tenčích pásů, jejichž šířka je 20 cm, až po široké pásy, které zakrývají celé bříško.

Kromě opory páteře působí i jako prevence proti vzniku strií. Jeho nošení oceníte i po porodu - pokud jste ho využívali během těhotenství, děloha se mnohem snadněji zavine.

Tento typ pásu můžete najít i pod názvy:

  • podpůrný pás pro těhotné
  • pás pro těhotné

 

Poporodní pás

Na rozdíl od těhotenského pásu plní pás, který se používá po porodu, tak trochu i estetickou funkci. Na povolené břišní svalstvo vyvíjí tlak, takže se daná oblast rychleji zregeneruje a vrátí "do původního stavu". Ženy, které začnou po porodu pás nosit, pozorují rychlejší zotavení břišních svalů a stejně tak je u nich menší riziko vzniku diastázy.

Poporodní pás lze nosit i jako náhradu stahovacího pásu nebo tvarujícího spodního prádla. Pružná látka dokáže opticky zamaskovat problematické křivky, takže i oblékání obepnutých kousků oblečení je o něco pohodlnější.

Primárním benefitem poporodního pásu je však regenerace a zavinutí dělohy. Tomuto procesu sice napomáhají hormony, které se v těle ženy tvoří díky kojení, ale v nemalé míře ovlivňuje požadované výsledky i nošení poporodního pásu.

Tento typ pásu můžete najít pod názvy:

  • pás po porodu
  • pás na zavinutí dělohy