Jak správně začít doma s jógou

joga-ucinky-jak-spravne-cvicit-ruzne-cviky-vhodne-obleceni

Být začátečníkem není snadné při žádném sportu. Zejména pak, když chcete začít cvičit sami doma. Pro lepší zorientování se v józe jsme pro vás připravili článek, který pomůže každému začátečníkovi.

Cvičením jógy zpevníte své tělo, odbouráte stres a zharmonizujete tělo i duši. Jóga mě velké množství benefitů, které jsme shrnuli v tabulce Jóga účinky. Spojením dýchání a pravidelné fyzické aktivity se člověk dopracuje ke zdravějšímu tělu.

Doporučuje se cvičit každý den alespoň 20 minut. Pokud nemáte každý den čas, pak doporučujeme pravidelně cvičit hodinu 2-3x týdně. Nejlepší je, pokud si najdete čas ráno. Cvičit doporučujeme nalačno.

Při cvičení jógy je důležité dodržovat správné dýchání. Cviky vyžadují pravidelný počet nádechů a výdechů. Když jdete do předklonu nebo měníte pozici, je třeba vydechnout. Nádech je potřebný při uvolnění z pozice.

Pokud vám to nepůjde, nevzdávejte se. Na začátku nebude snadné udržet rovnováhu a párkrát i spadnete, ale je třeba vytrvat. Každá nová pozice pro vás bude výzvou fyzické vytrvalosti a pružnosti. Výrazný pokrok přichází postupně po několika měsících. Pozitivní je, že postupným cvičením budete pozorovat, jak jsou vaše svaly pevnější a tělo ohebnější.

Jóga doma: jak správně začít?

Na vaši první lekci jógy doma budete potřebovat správnou podložku, která se nebude rolovat a nebude vám to po ní klouzat. Jen tak si během cvičení neublížíte. Poté si najděte klidné místo, kde vás nikdo nebude vyrušovat.

Na začátek vašeho cvičení je dobré vybrat si video. Doporučujeme vyhledat jógu pro začátečníky, kde vám vysvětlí všechny pozice a jak při nich správně dýchat. Nám se velmi dobře cvičilo podle tohoto videa od autorky Still on the way.

 

Jóga pro začátečníky - cviky na první týden

Tyto cviky jsou na první týden. Necvičte každý den.

Na začátku není potřeba cvičit každý den, udělejte si mezi cvičením 1-2 dny volna. Video je určené pro začátečníky, proto jsou pozice jemné a pomalé. Celkově jsou vytvořena čtyři videa a každé video bude o stupeň náročnější. Pomůže vám zlepšit techniku a správného držení těla.

 

Jóga cviky po začátečníky

JÓGA 1.TÝDEN - Začátečníci

Tyto cviky jsou na první týden. Necvičte každý den.

 

Ještě před cvičením jógy vás seznámíme s nejzákladnějšími cviky pro začátečníky, které budete cvičit při každé lekcí jógy. Nezapomeňte na bezpečnost a nepřekračujte práh bolesti, abyste si neublížili.

 

Pozice kobry

joga-pozice-kobra

  • Výborný cvik na zpevnění spodní části zad. Uleví vám od bolesti křížové oblasti a zvyšuje flexibilitu. Posiluje ramena, záda, břicho a hýždě, zlepšuje trávení a pomáhá s dýchacími problémy.
  • Lehněte si na břicho, dlaně položte na podložku na úrovni ramen. S nádechem zvedněte tělo do výšky natažených loktů. Pokud se necítíte pohodlně posuňte dlaně dopředu.
  • Nedoporučujeme cvičit tento cvik, pokud jste těhotná, máte poraněné zápěstí nebo jste prodělali operaci zad.

Pozice psa s tváří dolů

joga-pozice-psa-s-tvari-dolu

  • Pozice protahuje a zpevňuje svaly na ramenou, páteři a nohách. Omlazuje celé tělo, prokrvuje mozek a zmírňuje příznaky deprese, bolesti hlavy a stresu. Zlepšuje trávení a energizuje tělo.
  • Z pozice kobry můžete plynule přejít do pozice psa. S výdechem zvedněte pánev nahoru, nohy natáhněte co nejvíce v kolenou, paty zatlačte k zemi a prohněte se v zádech.
  • Aby byl cvik technicky správný, tlačte břicho co nejvíce ke stehnům. Pokud nezvládnete mít propnuté nohy, mírně pokrčte kolena.
  • Nedoporučuje se cvičit ženám ve vysokém stadiu těhotenství, s vysokým krevním tlakem, průjmem a syndromem karpálního tunelu.

Pozice kočky

  • Pozice protahuje celá záda a krk, jemně masíruje břišní orgány a páteř, takže prospívá správnému trávení. Výborný cvik zejména pro ty, kteří se cítí zatuhlí.
  • Zápěstí položíme na podložku tak, aby byla pod rameny a kolena pod boky. Zapřete dlaně o podložku, aby lopatky byly doširoka otevřené a s nádechem se podívejte vzhůru, prohněte záda a kostrč směřujte k obloze. S výdechem prohněte záda na opačnou stranu, zatlačte bradu na hrudník a uvolněte hlavu.
  • Pozice není náročná, proto je vhodná pro každého.

Co si obléct na jógu?

Oblečení na jógu musí být pohodlné, nesmí vás omezovat a překážet vám. Proto vám doporučujeme kvalitní sportovní oblečení od výrobce Farmacell. Výborné jsou jóga legíny, které mají anticelulitidní efekt, během cvičení vám pomohou rychleji se zbavovat celulitidy, ale i rychleji formovat postavu. Legíny zahřívají svalstvo, což umožňuje rychlejší hubnutí a také vyhlazují pokožku.

Pro nejlepší oporu prsou doporučujeme sportovní podprsenku, která je příjemná, prodyšná a jemná k pokožce. Podprsenka poskytuje maximální komfort při každém náročném pohybu.