Běhání pro zdraví

Začít běhat vůbec není složité. Pro začátek budete potřebovat chuť a motivaci. Každý z nás má jinou motivaci. Někteří chodí běhat, aby si vyčistili hlavu a zbavili se stresu. Jiní využívají běh jako prostředek na hubnutí.

 

Kdy a kde běhat

Běhat mohou všichni, staří i mladí, kteří nemají problémy s klouby. Výhodou běhu je, že můžete běhat kdykoliv a kdekoliv chcete. Ráno, večer, za slunečného počasí, v parku či kolem domu. Vy si vybíráte čas i místo. Rovněž je na vás, zda budete chodit běhat sami nebo si najdete běžeckého partnera.

 

Co budete potřebovat

co-treba-na-behani-vodaobleceni-vhodna-obuv

V první řadě kvalitní obuv. Dnes již není problém najít v obchodech sportovní obuv určenou speciálně na běh. Výběr té správné obuvi vám zajistí pohodlí při běhání a vyhnete se případným zraněním. Důležité je i správné oblečení. To byste měli vždy přizpůsobit počasí. V chladných měsících doporučujeme vrstvení oblečení a nošení termoprádla. V létě jsou vhodná tílka nebo sportovní podprsenky, šortky a pokrývky hlavy. Nezapomeňte si s sebou vzít i láhev vody, abyste tělu dodali ztracené tekutiny. A to nejdůležitější: před každým během i po něm věnujte několik minut strečinku. Správný strečink snižuje svalové napětí, zlepšuje kloubní pohyblivost a uvolňuje zkrácené svalstvo.

 

Vliv běhu na naše zdraví

Běh, podobně jako i jiné sporty, má pozitivní účinky na naše zdraví. Kromě toho, že zvyšuje fyzickou kondici, pomáhá při hubnutí, zlepšuje náladu, odbourává stres a pomáhá lidem, kteří trpí depresemi. Těch pozitivních účinků je však mnohem více. Přesvědčte se o nich sami. Stačí si obout tenisky a vyběhnout ven!